A 2009. év a nagy nemzetközi elismerések éve az Agárdi Pálinka történetében; a Destillata Nemzetközi Párlatversenyen az Év Főzdéje, az Év Főzőmestere és az Év Pálinkája díj mellett, a Magyarországi Nemzetgyőztes díját is kiérdemelte.
A minőségi mestermunka további elismerése az október 14-én átadott Superbrands díj, melyet Szokolics Ákos kereskedelmi igazgató vett át Nagy Ildikótól, a Superbrands program igazgatójától.
A Superbrands az a nemzetközi elismerés, mellyel a világ 82 országában díjazzák a kiemelkedő teljesítményt nyújtó márkákat, hazánkban 2004. óta működik. A kiválasztás alapját a Magyar Szabadalmi Hivatal adatbázisa adja. E díj biztosítja a fogyasztókat arról, hogy az adott márkanév kiváló minőséget, szakértelmet, és professzionalitást takar.
Ebben az évben az Agárdi Pálinkafőzde 2008. után ismét csatlakozott a Superbrands díjat nyert nemzetközi márka-közösséghez. Ezzel bebizonyosodott az, hogy a 2002. óta működő Agárdi Pálinka kiemelkedő minőségű termékei helyet érdemelnek a hazai és a nemzetközi piacon is, képviselve ezzel a kulturált pálinkafogyasztással párosuló gasztronómiai élményt, életszemléletet és hangulatvilágot.
A zártkörű eseményre érkezőket Vértes Tibor, Destillata-díjas főzőmester köszöntötte.
Az ünnepélyes díjátadót követően, a meghívottak, Gráf József Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Miniszter beszédét követően, ,,Az elmúlt és az eljövendő hét esztendő az Agárdi valamint a magyar pálinka életében" címmel kerekasztal beszélgetésen vettek részt, melyen -többek között- felszólalt a pálinka minőségét felügyelő Pálinka Nemzeti Tanács elnöke, Dr. Oroszné Dr. Prekop Erzsébet is.
A nap egyik várva várt pillanata az Agárdi 2009. elnevezésű, új kollekció bemutatója volt. A Ringlópálinka alapanyaga, ez a szinte feledésbe merült gyümölcs, illatában és ízében elegánsan hordozza a csonthéjasokra jellemző gyümölcsösséget. A Vadcseresznye pálinka a Bakony lankáin termő elvadult gyümölcs apró szemű termése. A pálinka jellemző ízjegyei: a lendületes pikánsággal párosuló marcipánosság, illatában és ízében az étcsokoládés zamatok jelennek meg..
A kemencés vacsora pálinkával ízesített különleges étkeit, az Agárdi Pálinkafőzde Látogatócentrumában költötték el a vendégek, Agárdi pálinkákat kortyolgatva. Az Agárdi Pálinkafőzde sikerszériája megállíthatatlannak tűnik. A tervekről, s a sikersorozatról Vértes Tibor, a főzde vezetője, az Év Főzőmestere így vélekedik:
,,Az Agárdi Pálinkafőzdénél a 2002-es alapítás pillanatában azt ismertük fel, hogy a fogyasztók részéről igenis biztosított egy valós igény a kiváló minőségű, hazai, gyümölcsből készült italok iránt, de csupán a patrióta érzelmekre apellálva nem várható el a fogyasztási szokások változása, ezért minőségi alternatívát kell nyújtani az import világmárkákkal szemben. Ez a kezdetben újszerű törekvés azóta számos követőre talált a szakmán belül, így teremtődött meg a pálinka népszerűségének alapvető feltétele: a kiváló magyar pálinkák létrejötte.
A divatot és a népszerűséget természetesen számos módon lehet az üzleti-fejlesztési célok érdekébe állítani. Mi a vállalatalapítástól eltelt hét esztendőt következetesen egy kompromisszumoktól mentes, kizárólag a legmagasabb minőségi elvárásoknak megfelelő prémium termékcsalád és hozzá kapcsolódó márkanév tudatos felépítésének szenteltük. Ez nem a gyors és könnyű siker útja, de az első pozitív fogyasztói visszajelzéseket rövidesen meggyőző versenyeredmények követték, majd számos hazai és külföldi elismerés után végül 2009-ben a Destillata nemzetközi pálinka és párlatversenyen a szakmai díjak csúcsát jelentő ,,Az Év Pálinkafőzdéje" címet is az Agárdi Pálinkafőzdének ítélték. Mindemellett 2008-ban és 2009-ben is ,,Superbrand" -nek választották az Agárdi Pálinkát.
A legmagasabb elismerés mégis az számunkra, hogy a fogyasztóink - akiknek elsősorban a termékeinket készítjük - oly mértékben honorálják törekvéseinket, hogy jelenlegi forgalmunk a hét évvel ezelőttinek több mint hússzorosára emelkedett az alacsonynak nem nevezhető előállítási és eladási árak ellenére.
Az üzemünkben jelenleg zajló kapacitásbővítési beruházás befejezését követően vélhetően megteremtődnek azok a feltételek, melyek révén lehetőségünk nyílik az uniós piacokról érkező igényeknek is megfelelni. Magától értetődődik, hogy pálinkáinkat a minőségüknek megfelelően pozícionálva, a prémium szegmensben kívánjuk megmérettetni. "
A többszörös díjas Agárdi Pálinkafőzde, melyet immár nemzetközi színtéren is elismernek, méltó helyet érdemel hazánk márkái között. Az Agárdi az a brand, mely kiemelkedőt alkotott, s ezzel kiérdemelte a hírnevet, s az elismerést.
A név: Agárdi egyet jelent a tiszta minőséggel, és a tradícióval: a selymesen lágy íz, és az elegáns megjelenés teszi hivatottá e nemes nedűt arra, hogy hazánk értékeit nemzetközi színtéren is közvetítse.