A Kincsem Hungária Szövetkezet és a Kincsem Magyar Termék Kereskedőház összefogás célja a hazai vállalkozások, őstermelők által előállított, jellemzően hazai alapanyagok felhasználásával készült élelmiszeripari és más termékek fogyasztókhoz történő eljuttatása.
A Kincsem Magyar Termék Kereskedőház (KMTK) egy egységes rendszerű, országos hatókörű beszerzési, logisztikai program, mely egy webáruházra illetve az ehhez kapcsolódó kártyarendszerre épül. A szövetkezet a teljes országot lefedő logisztikai bázisa révén tudja biztosítani a termékek gyártótól vevőig történő eljutását. Azok a gyártók, termelők, gazdák, akik belépnek a szövetkezetbe, térítésmentesen létrehozhatnak egy webáruházat, és csak egy számlázási programot kell telepíteniük számítógépükre, hogy tagjai lehessenek a rendszernek. A tagoknak csupán azt kell vállalniuk, hogy másnak nem adják olcsóbban az áruikat, mint amennyiért azt a szövetkezet webáruházában meghirdetik.
A KMTK a franchise nyújtotta üzleti lehetőségeket kihasználva, az egységes arculatú, nagyrészt azonos termékkört forgalmazó üzleteket a fogyasztók számára, mint országos hálózatot kívánja megjeleníteni, miközben a hálózat tagjai teljes mértékben megőrzik jogi és gazdasági önállóságukat. A kereskedőktől azt kérik, hogy boltjaikban legalább 51 százalékban magyar árukat forgalmazzanak, s működtessék a Kincsem Magyar Termékkártya elfogadó rendszert.
A termékek eredetére, minőségére garanciát, illetve árkedvezmények igénybe vételére lehetőséget a magyar termék kártya kibocsátásával nyújt a KMTK.
A Kincsem Magyar Termék aranykártyát a termékbeszállítók igényelhetik. A kártya birtokosa kedvezményes logisztikai díjjal növelt termelői áras vásárlásra jogosult.
Az aranykártya tulajdonos igényelhet Magyar Termék ezüstkártyát dolgozóinak, családtagjainak, amely szintén kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosít.
A Kincsem Magyar Termékkártya bronz típusát kizárólagosan az önkormányzatok igényelhetik.
A bronz kártya az önkormányzat döntése alapján adható át szociális rászorultság esetén családoknak, nyugdíjasoknak, akik szintén kedvezményesen jutnak az egyes termékekhez, segítve a rászorulókat abban, hogy körülbelül 15-20 százalékkal olcsóbban juthassanak magyar termékekhez.
A Magyar Termék bronzkártya törvényváltozás esetén, alkalmas lehet szociális támogatások, közmunkadíjak magyar termék vásárlással történő kiegyenlítésére, mivel közvetlenül a termelőtől történő vásárlással a legolcsóbb beszerzési forrást ajánlja.
Az országos kiterjedésű értékesítési rendszer alapjaiban is eltér az eddig megszokott értékesítési és beszerzési módszerektől. Ezért, a rendszer megtestesülését jelentő társasági formát is úgy kellett létrehozni, hogy az minden résztvevő számára demokratikus, etikus, eredményes és biztonságos legyen. Ezért jött létre a szövetkezeti forma, melynek alapja, hogy a tagok azonos jogokkal rendelkeznek a szövetkezetet érintő főbb kérdések eldöntésében.
Az alapítók több évtizedes szaktudását felhasználva került kialakításra a logisztikai rendszer. A vevők felé a szolgáltatásokat egységes arculat kialakításával, közös marketinggel és közös kereskedelemtechnikai megoldások használatával kommunikálják. Az értékesítési munkát a gyártók, a termelők és a kiskereskedelmi egységek közötti közvetlen kapcsolat biztosításával segítik. A Kincsem Magyar Termék Kereskedőház egy reális jövőképet kínál a kisebb termelői kapacitású, általában családi vállalkozás keretében működő üzletek számára is, profiltól függetlenül. Olyan kereteket, amelyek között együtt talán eredményesen tudnak hosszú távon is működni.
A kereskedelem koncentrálódása, a multinacionális üzletláncok és hipermarketek térhódítása igencsak megnehezítette sok kereskedő munkáját. Azonban a többségében magyar árut forgalmazó KMTK által beszerzési társulási láncba szervezett kis üzleteknek is van jövője a hazai kereskedelem területén, amennyiben csatlakoznak a Kincsem Magyar Termékkártya elfogadó rendszeréhez.
Remélhetőleg az idő bizonyítja, hogy közvetlenül a termelőktől, gyártóktól származó magyar árut forgalmazó Magyar Termékkártya elfogadó üzletek összefogással, egységes marketinggel, olcsóbb árakkal, akciókkal növelni tudják piaci részesedésüket.
Bízva a vásárlók egyre tudatosabb vásárlási döntéseiben, úgy véljük, hogy a közvetlenül a termelőktől származó árukat értékesítő üzleteket rövid idő alatt megszeretik, s szívesebben látogatják a vevők, mert megbíznak az üzlet által nyújtott stabil magyar termelői háttérben, az árukínálat eredetében és minőségében egyaránt.