Receptek képekkel, Sütemény receptek képekkel, Muffin receptek, Szárnyas ételreceptek, Torta receptek
Itt vagy: Gasztrostudio.hu címlap › Gasztronómiai hírek › A Heinz 140 éves története

A Heinz 140 éves története

140 évvel ezelőttre nyúlik vissza a legendás Heinz ketchup története, akkor alapította ugyanis Henry J. Heinz, és szomszédja, L. Clarence Noble, a Heinz Noble Company-t, az amerikai Pittsburgh külterületén. Ekkor, 1869-ben, még senki sem gondolta volna, hogy ez lesz az a cég, mely beteljesíti majd az Amerikai álmot, és amely a tartósítószer-mentes kiváló minőség- termékek szinonimájává válik.
Megosztás Nyomtatás
A Heinz 140 éves története A vállalat alapítója, Henry már gyermekkorában is vállalkozó szellemiségű volt. 12 évesen a családja földjén zöldségeket termelt, amiket a helyi kereskedőknek adott el. Hamar felismerte, hogy a siker nem az olcsó, hanem a jó minőségű termékek eladásából fakad. Termékei mentesek a tartósítószertől, sűrítőanyagtól, színezékektől, és az ízfokozóktól is. Az első osztályú Heinz termékek a magas higiéniai alapelveknek megfelelő, minőségi termelés eredményei. Henry J. Heinz büszke volt e tényre, s ezt az innovatív csomagolási rendszer segítségével demonstrálta is. Első termékét, a kézzel reszelt tormát, átlátszó üvegben árulta, így a termék tisztasága már első pillanatra is szemmel látható volt. Az üvegen természetesen szerepelt egy címke, mely a Heinz birodalmat szimbolizálta. Ez a címke egy ikonná vált, és a Heinz csomagolások egy fontos vonása, eleme a mai napig. Henry J. Heinz úttörőnek számított, az élelmiszerek minőségügyi kontrollja, illetve tisztasága területén is. Ő volt az egyik kezdeményezője annak az Egyesült Államok béli törvény megalkotásának, mely az élelmiszerek minőségügyi előírásait tartalmazza, s szabályozza az egész világon, 1906 óta. E törvény, és Henry J. Heinz részvétele annak megalkotásában, a modern élelmiszeriparra is hatással van. 1867-ben, a vállalat alapítása után 7 évvel, Henry bővítette gyártósorát, azért, hogy megalkossa a vállalat szenzációs nagy dobását: a később legendássá vált Heinz Ketchup-ot. A Heinz Corporation a világ legnagyobb paradicsom feldolgozójává vált, a Heinz ketchup pedig a vezető márkává. A ketchup összetétele, receptje látszólag változatlan maradt az évek folyamán. Ma, a Heinz Ketchup-ot a napfényes portugáliai ültetvényeken termő paradicsomból állítják elő. Mielőtt a paradicsomot felhasználják, 75 különböző vizsgálatnak vetik alá; 132 g kiváló minőségű paradicsom szükséges ugyanis 100 g ketchup előállításához. A Heinz ketchup nem csupán összetéveszthetetlen íze, hanem jellegzetes csomagolása miatt is egyedülálló. A szimbólummá vált Heinz palackot 1882-ben szabadalmaztatták, és az évek során csupán hét alkalommal változott meg formája. Ez az üveg egy műalkotássá vált, és inspirációként szolgált számos művész, többek között Andy Warhol, és Orla Walsh számára is. 2003-ban vezették be a fejjel lefelé álló üveget. A formabontó, és újszerű design mindig is a Heinz Vállalat stratégiájának kulcsfontosságú eleme volt. Rust, Henry unokája, aki szakmáját tekintve autó designer, egy olyan, Comet (az üstökös) névre hallgató járművet tervezett, mely az aerodinamika elve alapján működött, rendeltetése pedig a Heinz termékek szállítása volt. A második világháború ideje alatt Heinz önfelmelegedő konzervételeket gyártott a hadsereg számára. Minden konzervdoboznak volt egy füstmentes fűtőanyaggal megtöltött csöve, melynek révén mindössze négy perc elegendő volt ahhoz, hogy az étel megmelegedjen. Henry J. Heinz azt vallotta, hogy tökéletes termékeket csak olyan tiszta környezetben lehet előállítani, melyben a dolgozók is elégedettek. A 19. század végén alapított gyár, a munkások utópikus álma volt. A termékek tisztasága tükröződött a luxus munkakörülmények, és a dolgozókkal való bánásmódban is. Minden dolgozó szabadon járhatott a cég fogorvosához. Azok a hölgyek, akik kézzel dolgozták fel a termékeket, hetente egyszer ingyenes manikűrben részesültek. Bevezették a folyó vizet, mely ekkor még luxusnak számított, hisz a dolgozók nagy része nem rendelkezett vele otthon. Henry J- Heinz az elsők között volt, aki bevezette a fizetett szabadságot, és aki üzletét mindig úgy irányította, mint egy családbarát vállalkozást. Ennek egyik bizonyítéka a dolgozók számára, évenként megrendezendő családi piknik, melyen ő is részt vett. A dolgozókkal való effajta bánásmód akkoriban úttörőnek számított. Henry kiváló marketing érzéke is egyedülálló volt. Egy New York-i látogatás alkalmával, látott egy reklámot, mely a következőt tartalmazta: „21 cipőstílus”. Ekkor azonnal felismerte, hogy a számoknak, mint marketing eszközöknek hatalmas ereje van. Termékei reklámozására a könnyen megjegyezhető 57-es számot választotta, és az „57 varieties” (57 fajta, termék) frázist, annak ellenére, hogy termékskálája már akkor meghaladta a 60 darabot. Az 57-es szám azonnal bevésődött a fogyasztók tudatába, és elkezdték a Heinz termékeket az „57 varieties” szlogennel párosítani. Henry versenytársai előtt járt reklámkampányait illetően is. 1900-ban ő állította, alkalmazta a világ első elektromos feliratát a 23. és a 4. utca sarkán, New York City központjában. Ez a világító felirat az Arlantic City-ben levő Heinz Ocean Pier-be, azaz a Heinz kristály palotájába vonzotta a látogatókat. A fenséges belső dekoráció, és a kikapcsolódást nyújtó programok a megfáradt turistáknak példa nélküli kényelmet nyújtottak. Hintaszékek, lenyűgöző szobák tele művészeti alkotásokkal, felolvasóestek, koncertek mind elérhetőek voltak a látogatók számára. A kihelyezett pultok Heinz termékmintáktól roskadoztak, s a látogatók helyben rendelni is tudtak belőlük. 1893-ban a chicagói Világkiállításon uborka alakú kitűzőket osztogattak, s mint később kiderült, ez egy briliáns marketingfogás volt. Amint ugyanis a látogatók megtudták, hogy ezen ajándékokat a második emeleten osztogatják, a cég kiállítása megtelt emberrel. A szervezők kénytelenek voltak megerősíteni a padlót, hogy megakadályozzák annak összeomlását. A H. J. Heinz vállalat sok változáson átesett az évek során. Ma a cég termékei a világ 200 országában kaphatóak. A Heinz Ketchup-ot már a korábbi Csehszlovákiába is importálták. 1997-ben a Cseh Köztársaságban bevezették a helyi disztribúciót, melyet az egyedi reklámkampányok mozdítottak elő. A Heinz Ketchup mellett, a cseh fogyasztók hamar megkedvelték, és emlékezetükbe vésték a Heinz Paradicsomos Babfőzeléket is. Azonban a Heinz-nek a ketchupon, és a paradicsomos babfőzeléken kívül sokkal több terméke van. Körülbelül 5700 fajta termékkel rendelkezik, melyeket az egész világon árul. E termékeket 6 kategóriába lehet sorolni: paradicsom készítmények, és szószok; gyermekételek; konzervdobozos készételek; fagyasztott ételek, és állateledelek. A 140 éves évforduló alkalmából a Heinz vállalat egy speciális kiadású palackkal jelent meg a piacon, melynek retro címkéje a legelső címkére hasonlít, azt formázza. Ez a limitált kiadás a kezdeti időkre emlékeztet, és felidézi a legendás Heinz márka nagyságát. Ez az évfordulós, speciális kiadás májustól lesz elérhető a fogyasztók számára. A fejlett előállítási technológiának, és az összetevők szigorú kontrolljának köszönhetjük a Heinz termékek jellemzőit: az első osztályú minőséget, a kiváló ízt, a frissességet és a magas tápértéket. H. J. Heinz: „ A minőség olyan fontos egy termék számára, mint az ember számára a személyiség”

Fontos tudnivalók a 28. Budapest Borfesztiválhoz!

budavari-borfesztival-2019palota_639A Budapest Borfesztivál 28. alkalommal várja a borozni, kikapcsolódni, szórakozni vágyókat a főváros egyik legimpozánsabb helyszínén, a megújuló Budai Várban. A vendégek nappal és este is káprázatos panoráma társaságában kóstolhatják meg a közel 200 hazai és külföldi kiállító több ezer borát. Az idei év fókuszába az Egri borvidék, a Bikavérek és Egri Csillagok, a helyi gasztronómia és kultúra kerül. A borok kóstolásán kívül megismerkedhetünk a Bikavért övező legendákkal, hungarikum borunk készítésének titkaival. Európa legszebb borfesztiválján a bor és kultúra találkozását gazdag zenei és gasztronómiai kínálat teszi most is felejthetetlenné.

28. Budapest Borfesztivál 2019

budavari-borfesztival-2019_640A Budapest Borfesztivál 28. alkalommal várja a borozni, kikapcsolódni, szórakozni vágyókat a
főváros egyik legimpozánsabb helyszínén, a megújuló Budai Várban. A vendégek nappal és
esti fényében is káprázatos panorámát élvezve kóstolhatják meg a közel 200 hazai és külföldi
kiállító több ezer borát. Az idei év fókuszába az Egri borvidék, a Bikavérek és Egri Csillagok, a
helyi gasztronómia és kultúra kerül. A borok kóstolásán kívül megismerkedhetünk a Bikavért
övező legendákkal, hungarikum borunk készítésének titkaival. Európa legszebb
borfesztiválján a bor és kultúra találkozását gazdag zenei és gasztronómiai kínálat teszi most
is felejthetetlenné.

Gasztrostúdió.hu Online Gasztronómiai és Recept magazin Impresszum | Médiaajánlat | Adatvédelem | Felhasználási feltételek | +Gasztrostúdió.hu